I přes nepříznivou situaci a distanční vzdělávání se snažíme naši školu zvelebovat
a utvářet nejen hezké, ale i podnětné prostředí pro naše žáky.
S touto myšlenkou se zrodil nápad vytvořit na druhém patře školy výzdobu stálejšího charakteru,
která by plnila jak účel dekorační, tak i vzdělávací.
Vzniklo puzzle, které je rozdělené do 5 sekcí.
Každá sekce se věnuje jednomu jazyku, který se na naší škole učí a s tím jsou spojené země,
kde se těmito jazyky mluví. Na jednotlivých dílcích jsou těmito pěti jazyky napsány krátké
fráze podporující zájem o život, přátelství, studium a vztahy mezi lidmi, či citace slavných osobností.
Nad puzzle postupně ke každému jazyku umisťujeme výtvarná díla našich žáků, která zobrazují významná místa,
symboly či budovy a osobnosti, které se k těmto oblastem pojí.
Toto propojení cizího jazyka, známých míst
a osobností neslouží zdaleka jen k dekoraci, ale také k rozšiřování znalostí a vědomostí žáků.
Frázemi na puzzle se mohou žáci inspirovat, poučit se, ale mohou je i překládat, čehož vyučující cizích
jazyků i češtiny využívají jako dobrovolných úkolů či jako "soutěž" pro žáky.
Obrázky zase inspirují
k rozšiřování všeobecných znalostí, jelikož žáky vedeme k tomu, že je důležité znát věci nejen
v našem městě či nejbližším okolí, ale měli by se zajímat i o dění celosvětové a učením se cizímu jazyku
se zároveň učit chápat a rozumět jiným kulturám a tradicím. V neposlední řadě mohou obrázky podpořit
touhu po cestování, poznávání nových zemí a jejich historie.
Dokončení tohoto projektu se díky epidemiologické situaci poněkud protáhlo, ale pevně věřím,
že se nám podaří s dětmi domalovat obrázky i v této nelehké době a že bude chodba brzy dokončena
a bude moci sloužit svému účelu a že se tento nápad bude líbit nejen dětem, ale i kolegům a návštěvníkům školy.
Na závěr bych chtěla poděkovat všem, kteří mi při realizaci tohoto nápadu pomáhali.
Mgr. Jana Clubb Lochmanová
|