Aktuální nabídka školy

Hlavní cíle koncepce rozvoje školy na období 2024-2029

Základní osa a cíle koncepce rozvoje školy vycházejí z modelu Kvalitní školy, vhodného nástroje pro sledování a hodnocení kvality vzdělávání.

Stanovená kritéria a indikátory pěti cílů koncepce vzešly z pravidelných evaluačních procesů školy formou vlastního hodnocení školy, které každoročně provádí vedení školy a tým vedoucích metodických kabinetů na základě předem stanovené metodiky.

Hlavní cíle koncepce rozvoje školy






Cíle koncepce budou naplňovány přes níže uvedená kritéria a indikátory.

Kritéria nebo indikátory k naplnění cílů koncepce se mohou na základě ročních interních nebo externích hodnocení měnit, což není chybou, důležité je naplnění cíle, tedy výsledný efekt v posunu kvality školy.

PLÁN K NAPLNĚNÍ 1. CÍLE KONCEPCE
Usilujeme o efektivní organizaci školy se zajištěním vstřícného místa pro kvalitní vzdělávání

Kritéria a indikátory k naplnění cíle:

1.1. Tvorbu a aktualizaci koncepce rozvoje školy realizuje tým zastoupený všemi významnými aktéry
1.1.1. Zapojením pedagogických a nepedagogických pracovníků, žáků, rodičů a zřizovatele
1.1.2. Zajištěním externího facilitátora

1.2. Vedení školy usiluje o přijetí koncepce rozvoje školy žáky, rodiči a zřizovatelem
1.2.1. Nastavením efektivnějšího informačního a komunikačního systému mezi školou, žáky a rodiči
1.2.2. Prezentací cílů koncepce rozvoje školy školské radě, rodičům a veřejnosti

1.3. V aktualizacích koncepce školy zohledňujeme vzdělávací trendy, změny v regionu a vzdělávací politice
1.3.1. Pravidelným hodnocením koncepce rozvoje školy včetně zavedení efektivních opatření
1.3.2. Zařazením vzdělávacích cílů a trendů na regionální a národní úrovni

1.4. Se školním vzdělávacím programem (ŠVP) se ztotožňují pedagogové a je srozumitelný žákům, rodičům
1.4.1. Většinovým zapojením pedagogů – učitelů do tvorby nového ŠVP podle revidovaného RVP ZV
1.4.2. ŠVP vychází z kurikulárních dokumentů a zohledňuje aktuální potřeby školy, žáků, zákonných zástupců

1.5. Aktualizujeme nastavený školní řád a interní směrnice školy
1.5.1. Pravidelným ročním hodnocením stávajících pravidel
1.5.2. Zavedením komunikačních prostředků uvnitř i vně školy pro získávání podnětů k aktualizacím
1.5.3. Využitím vlastního hodnocení školy, závěrů ČŠI a metodických materiálů ČŠI, MŠMT

1.6. Usilujeme o reálné bezpečí v prostorách školy pro žáky, zaměstnance a další oprávněné osoby
1.6.1. Zohledněním aktuálních podmínek prostor školy a dodržováním právních předpisů
1.6.2. Zajištěním podmínek pro psychohygienu žáků a zaměstnanců (estetické a bezpečné prostředí, podporou zdravého životního stylu, nabídkou volnočasových aktivit)

1.7. Vyhledáváme nové příležitosti ve spolupráci s partnery
1.7.1. Sdílením zkušeností žáků a pedagogů nebo realizací společných projektů se ZŠ v ČR a zahraničí
1.7.2. Podporou kreativního, badatelského učení s externími regionálními partnery

PLÁN K NAPLNĚNÍ 2. CÍLE KONCEPCE
Vedoucí pracovníci podněcují kvalitativní rozvoj školy v souladu s koncepcí rozvoje školy

Kritéria a indikátory k naplnění cíle:

2.1. Utvářejí kulturu školy dle vytyčených cílů koncepce rozvoje školy
2.1.1. Fungující otevřenou komunikací a informovaností uvnitř a vně školy
2.1.2. Podporou týmové spolupráce ve škole
2.1.3. Zjišťováním potřeb a cílů zaměstnanců školy, žáků, rodičů a vnějších partnerů školy
2.1.4. Rozvojem zdravého klima ve škole

2.2. Formulují priority z koncepce rozvoje školy do akčních (ročních) plánů
2.2.1. Systematickým hodnocením vybraných oblastí vzdělávání a řízení školy v rámci vlastního hodnocení školy a hodnocení školního vzdělávacího programu
2.2.2. Přijímáním účinných opatření ke zlepšení stavu
2.2.3. Zapojením metodických a poradních orgánů školy do akčního plánování a aktualizací koncepce rozvoje školy

2.3. Motivuji svůj pracovní tým
2.3.1. Řešením problémů formou výzvy
2.3.2. Svou angažovaností při aktivitách svého týmu

2.4. Aktualizují a usilují o kvalitativně vyšší úroveň vlastního hodnocení školy
2.4.1. Zapojením všech pracovníků školy do systematického procesu autoevaluace
2.4.2. Vyhledáváním inspirativní praxe autoevaluace v úspěšných školách

2.5. Rozvíjí zdravé klima školy
2.5.1 Učícím se procesem, ze kterého má žák radost a zažívá úspěch
2.5.2. Respektováním žáků a jejich individuálních potřeb
2.5.3. Podporou mezilidských vztahů ve třídě, škole
2.5.4. Zajištěním čistého, estetického a adekvátně vybaveného prostředí
2.5.5. Tvorbou příležitostí pro sdílení zkušeností mezi pedagogy a nepedagogickými zaměstnanci školy
2.5.6. Tvorbou příležitostí pro spolupráci mezi pedagogy, žáky a rodiči

2.6. Zajišťují optimální personální podmínky pro pedagogy
2.6.1. Aktualizací systému hodnocení společně s pedagogy
2.6.2. Metodickou podporou začínajících učitelů

2.7. Udržují dobrý technický stav školy a materiální podmínky pro vzdělávání
2.7.1. Vytvářením ročních plánů obnovy a jejich vyhodnocováním
2.7.2. Zajištěním podmínek pro rozvoj pedagogických inovací

2.8. Kladou důraz na vlastní profesní rozvoj
2.8.1. V souladu s prioritami manažerského a pedagogického rozvoje
2.8.2. Sdílením zkušeností z praxe jiných škol

PLÁN K NAPLNĚNÍ 3. CÍLE KONCEPCE
Pedagog rozvíjí svou odbornost jako základní předpoklad pro práci se žáky

Kritéria a indikátory k naplnění cíle:

3.1. Zvyšují kvalitu komunikace se žáky, kolegy a rodiči
3.1.1. Vzděláváním v oblasti komunikace

3.2. Usilují o vyšší hodnotu spolupráce a vzájemné podpory
3.2.1. Kooperací na společných aktivitách (revize ŠVP, tvorba pravidel)
3.2.2. Účastí na tvorbě a realizaci vzdělávacích projektů, školních slavností

3.3. Rozvíjí kompetence žáků v občanské angažovanosti
3.3.1. Zapojením žáků do chodu školy

3.4. Spolupracují na svém profesním rozvoji
3.4.1. Zapojením se do profesních skupin pro sdílení inovativních zkušeností (metodické orgány, workshopy)
3.4.2. Stanovením si profesních cílů pro aktuální školní rok včetně reflexe s vedením školy a plánem dalšího vzdělávání

PLÁN K NAPLNĚNÍ 4. CÍLE KONCEPCE
Uplatňujeme takové principy výuky, které přizpůsobují výukové cíle a metody práce individuálním potřebám žáků

Kritéria a indikátory k naplnění cíle:

4.1. Při plánování výuky a činností ve školní družině se zaměřujeme na žáka
4.1.1. Zkušebním ověřováním ŠVP vytvořeného podle revidovaného RVP ZV
4.1.2. Plněním cílů ŠVP
4.1.3. Kolegiální podporou a sdílením zkušeností

4.2. Sledujeme a zkvalitňujeme systém hodnocení výsledků učení žáků
4.2.1. Výukou zaměřenou na individuální potřeby žáka
4.2.2. Využitím formativního hodnocení ve všech vzdělávacích oblastech školního vzdělávacího programu
4.2.3. Analýzou příčin úspěšnosti/neúspěšnosti žáků a stanovením opatření
4.2.4. Znalostí speciálních potřeb žáků, žáků nadaných a žáků s odlišným mateřským jazykem

4.3. Zaměřujeme se na osobnostní a sociální rozvoj žáků
4.3.1. Realizací nového vyučovacího předmětu Osobnostní rozvoj v 1. až 9. ročníku
4.3.2. Rozvojem žákovské kreativity (realizace projektů, podíl na průběhu výuky, výzdoba interiéru školy)
4.3.3. Účastí žáků na organizaci kulturních, informačních, charitativních a sportovních akcí
4.3.4. Aktivním vedením Sněmu dětí

PLÁN K NAPLNĚNÍ 5. CÍLE KONCEPCE
Sledujeme pokroky v učení žáků a cíleně podporujeme ty, kdo vyžadují speciální péči

Kritéria a indikátory k naplnění cíle:

5.1. Zjišťujeme a vyhodnocujeme informace o klimatu školy
5.1.1. Vlastním hodnocením školy
5.1.2. Hodnocením ŠVP

5.2 Vytváříme podmínky rovného prostředí pro žáka a jeho rodinu
5.2.1. Budováním kolektivů vnitřně rozmanitých z hlediska národnostního a kognitivních dispozic žáků
5.2.2. Zajištěním srovnatelných materiálních podmínek ve třídách

5.3. Naplňujeme strategii práce se žáky s potřebou podpůrných opatření
5.3.1. Hodnocením plánu pedagogické podpory, individuálního vzdělávacího plánu s dopadem na žáka
5.3.2. Zajištěním systematického pedagogického vedení asistentů pedagoga
5.3.3. Nabídkou volitelných předmětů s různou úrovní obtížnosti a zájmového vzdělávání

5.4. Optimalizujeme program pro podporu nadání a cílené podpory nadaných a mimořádně nadaných žáků
5.4.1. Sledováním vzdělávacích trendů a jejich zakomponováním do programu
5.4.2. Hodnocením vzdělávacích potřeb nadaných a mimořádně nadaných žáků

5.5. Vytváříme příležitosti pro každého žáka k zapojení se do kolektivu ostatních žáků
5.5.1. Vyhledáváním potenciálu každého žáka po celou dobou školní docházky
5.5.2. Aktualizováním mechanismů v potírání šikany včetně kyberšikany
5.5.3. Kultivací vztahů společným oceňováním úspěchů jednotlivců, skupin, přiznáním si nezdaru

adresa školy:
ulice Staňkova 128, Pardubice 530 02
Spolek ŽS Staňkova  |  Maraton 128  |  Sněm dětí