Hlavní cíle koncepce rozvoje školy na období 2024-2029
Hlavní cíle koncepce rozvoje školy
PLÁN K NAPLNĚNÍ 1. CÍLE KONCEPCE
Usilujeme o efektivní organizaci školy se zajištěním vstřícného místa pro kvalitní vzdělávání
Usilujeme o efektivní organizaci školy se zajištěním vstřícného místa pro kvalitní vzdělávání
Kritéria a indikátory k naplnění cíle:
1.1.1. Zapojením pedagogických a nepedagogických pracovníků, žáků, rodičů a zřizovatele
1.1.2. Zajištěním externího facilitátora
1.2.1. Nastavením efektivnějšího informačního a komunikačního systému mezi školou, žáky a rodiči
1.2.2. Prezentací cílů koncepce rozvoje školy školské radě, rodičům a veřejnosti
1.3.1. Pravidelným hodnocením koncepce rozvoje školy včetně zavedení efektivních opatření
1.3.2. Zařazením vzdělávacích cílů a trendů na regionální a národní úrovni
1.4.1. Většinovým zapojením pedagogů – učitelů do tvorby nového ŠVP podle revidovaného RVP ZV
1.4.2. ŠVP vychází z kurikulárních dokumentů a zohledňuje aktuální potřeby školy, žáků, zákonných zástupců
1.5.1. Pravidelným ročním hodnocením stávajících pravidel
1.5.2. Zavedením komunikačních prostředků uvnitř i vně školy pro získávání podnětů k aktualizacím
1.5.3. Využitím vlastního hodnocení školy, závěrů ČŠI a metodických materiálů ČŠI, MŠMT
1.6.1. Zohledněním aktuálních podmínek prostor školy a dodržováním právních předpisů
1.6.2. Zajištěním podmínek pro psychohygienu žáků a zaměstnanců
(estetické a bezpečné prostředí, podporou zdravého životního stylu, nabídkou volnočasových aktivit)
1.7.1. Sdílením zkušeností žáků a pedagogů nebo realizací společných projektů se ZŠ v ČR a zahraničí
1.7.2. Podporou kreativního, badatelského učení s externími regionálními partnery
PLÁN K NAPLNĚNÍ 2. CÍLE KONCEPCE
Vedoucí pracovníci podněcují kvalitativní rozvoj školy v souladu s koncepcí rozvoje školy
Vedoucí pracovníci podněcují kvalitativní rozvoj školy v souladu s koncepcí rozvoje školy
Kritéria a indikátory k naplnění cíle:
2.1.1. Fungující otevřenou komunikací a informovaností uvnitř a vně školy
2.1.2. Podporou týmové spolupráce ve škole
2.1.3. Zjišťováním potřeb a cílů zaměstnanců školy, žáků, rodičů a vnějších partnerů školy
2.1.4. Rozvojem zdravého klima ve škole
2.2.1. Systematickým hodnocením vybraných oblastí vzdělávání a řízení
školy v rámci vlastního hodnocení školy a hodnocení školního vzdělávacího programu
2.2.2. Přijímáním účinných opatření ke zlepšení stavu
2.2.3. Zapojením metodických a poradních orgánů školy do akčního plánování
a aktualizací koncepce rozvoje školy
2.3.1. Řešením problémů formou výzvy
2.3.2. Svou angažovaností při aktivitách svého týmu
2.4.1. Zapojením všech pracovníků školy do systematického procesu autoevaluace
2.4.2. Vyhledáváním inspirativní praxe autoevaluace v úspěšných školách
2.5.1 Učícím se procesem, ze kterého má žák radost a zažívá úspěch
2.5.2. Respektováním žáků a jejich individuálních potřeb
2.5.3. Podporou mezilidských vztahů ve třídě, škole
2.5.4. Zajištěním čistého, estetického a adekvátně vybaveného prostředí
2.5.5. Tvorbou příležitostí pro sdílení zkušeností mezi pedagogy a nepedagogickými zaměstnanci školy
2.5.6. Tvorbou příležitostí pro spolupráci mezi pedagogy, žáky a rodiči
2.6.1. Aktualizací systému hodnocení společně s pedagogy
2.6.2. Metodickou podporou začínajících učitelů
2.7.1. Vytvářením ročních plánů obnovy a jejich vyhodnocováním
2.7.2. Zajištěním podmínek pro rozvoj pedagogických inovací
2.8.1. V souladu s prioritami manažerského a pedagogického rozvoje
2.8.2. Sdílením zkušeností z praxe jiných škol
PLÁN K NAPLNĚNÍ 3. CÍLE KONCEPCE
Pedagog rozvíjí svou odbornost jako základní předpoklad pro práci se žáky
Pedagog rozvíjí svou odbornost jako základní předpoklad pro práci se žáky
Kritéria a indikátory k naplnění cíle:
3.1.1. Vzděláváním v oblasti komunikace
3.2.1. Kooperací na společných aktivitách (revize ŠVP, tvorba pravidel)
3.2.2. Účastí na tvorbě a realizaci vzdělávacích projektů, školních slavností
3.3.1. Zapojením žáků do chodu školy
3.4.1. Zapojením se do profesních skupin pro sdílení inovativních zkušeností
(metodické orgány, workshopy)
3.4.2. Stanovením si profesních cílů pro aktuální školní rok včetně reflexe
s vedením školy a plánem dalšího vzdělávání
PLÁN K NAPLNĚNÍ 4. CÍLE KONCEPCE
Uplatňujeme takové principy výuky, které přizpůsobují výukové cíle a metody práce individuálním potřebám žáků
Uplatňujeme takové principy výuky, které přizpůsobují výukové cíle a metody práce individuálním potřebám žáků
Kritéria a indikátory k naplnění cíle:
4.1.1. Zkušebním ověřováním ŠVP vytvořeného podle revidovaného RVP ZV
4.1.2. Plněním cílů ŠVP
4.1.3. Kolegiální podporou a sdílením zkušeností
4.2.1. Výukou zaměřenou na individuální potřeby žáka
4.2.2. Využitím formativního hodnocení ve všech vzdělávacích oblastech školního vzdělávacího programu
4.2.3. Analýzou příčin úspěšnosti/neúspěšnosti žáků a stanovením opatření
4.2.4. Znalostí speciálních potřeb žáků, žáků nadaných a žáků s odlišným mateřským jazykem
4.3.1. Realizací nového vyučovacího předmětu Osobnostní rozvoj v 1. až 9. ročníku
4.3.2. Rozvojem žákovské kreativity (realizace projektů, podíl na průběhu výuky, výzdoba interiéru školy)
4.3.3. Účastí žáků na organizaci kulturních, informačních, charitativních a sportovních akcí
4.3.4. Aktivním vedením Sněmu dětí
PLÁN K NAPLNĚNÍ 5. CÍLE KONCEPCE
Sledujeme pokroky v učení žáků a cíleně podporujeme ty, kdo vyžadují speciální péči
Sledujeme pokroky v učení žáků a cíleně podporujeme ty, kdo vyžadují speciální péči
Kritéria a indikátory k naplnění cíle:
5.1.1. Vlastním hodnocením školy
5.1.2. Hodnocením ŠVP
5.2.1. Budováním kolektivů vnitřně rozmanitých z hlediska národnostního a kognitivních dispozic žáků
5.2.2. Zajištěním srovnatelných materiálních podmínek ve třídách
5.3.1. Hodnocením plánu pedagogické podpory, individuálního vzdělávacího plánu s dopadem na žáka
5.3.2. Zajištěním systematického pedagogického vedení asistentů pedagoga
5.3.3. Nabídkou volitelných předmětů s různou úrovní obtížnosti a zájmového vzdělávání
5.4.1. Sledováním vzdělávacích trendů a jejich zakomponováním do programu
5.4.2. Hodnocením vzdělávacích potřeb nadaných a mimořádně nadaných žáků
5.5.1. Vyhledáváním potenciálu každého žáka po celou dobou školní docházky
5.5.2. Aktualizováním mechanismů v potírání šikany včetně kyberšikany
5.5.3. Kultivací vztahů společným oceňováním úspěchů jednotlivců, skupin, přiznáním si nezdaru