Přestože se v rámci distanční výuky nevyučují výchovy obdobně jako jiné předměty,
vzdělávání v nich nadále probíhá. Žáci se s přihlédnutím k náplni učiva v daném ročníku
seznamují se základními teoretickými poznatky občanské, rodinné i hudební výchovy,
samostatně tvoří v rámci výchovy výtvarné i v rámci pracovních činností.
Nejčastěji děti pracují na referátech či vytvořeních listech. Zadávány jsou široké
tematické okruhy či větší množství témat, z nichž si žáci vyberou to, které je zajímá nejvíce.
Na zpracování pak mají čas v rozmezí několika týdnů. A tak vznikají písemné práce
v rodinné výchově o fungování a změnách mezilidských vztahů v době uzavření škol,
v rámci hudební výchovy se žáci mohou zamýšlet například i nad tím, jak se mění
hudební produkce za poslední rok. Výtvarné a pracovní činnosti mnohdy žáky „nutí“
jít ven a reflektovat aktuální počasí či domácí mazlíčky.
V rámci hudební výchovy měli žáci za jeden z úkolů napsat svou reakci na poslech
symfonické básně Vltava od Bedřicha Smetany. Těší mě, že většina z nich vnímala
poslechový úkol velmi pozitivně. Mezi reakcemi na otázku: „Jak na Tebe hudba působila?“
nechyběly zmínky o tom, že se těší, až budou moci jít někam na živý koncert.
Za tým MO výchov Mgr. Ing. Jaroslav Šlais
|